15 juni 2011

Regler när man flyttar kor över vägen....

När man ska flytta kor över vägen är det egentligen bara en sak som är viktig....

Alla kor måste gå över på samma gång!

Igår skulle vi flytta över vägen...men vad händer....en kalv blir lite nyfiken och tittar på ett annat håll just när resten av flocken går över vägen och sen......står han där han står medan resten betar nytt gräs på ANDRA sidan....:O



Då mina vänner är det bara en sak som gäller....VÄNTA.....och VÄNTA......och VÄNTA.....



Om det inte hjälper att vänta...ja då får man försöka att flytta alla tillbaka igen. Vilket inte är det enklaste....



Springa hit och springa dit....runt....runt...aldrig blir kor så vimsiga som när man vill att dom ska SKYNDA.....Nu slutade allt bra, kalven kom på rätt sida och vi kunde köra hem. Slutet gott allting gott precis som i sagorna alltså!

♥♥♥

8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Slutet gott...så skönt, kalvar är ju lika busiga o nyfikna som alla andra små barn..inte lätt att styra dem rätt..fniss

Kramiz

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tihi. Verkar både kul och jobbigt! Jag minns när vi hade kor på bete utanför huset och de skuttade av glädje varje morgon när bonden kom med sin traktor.
Eva

annika sa...

Kul att djuren busar lite med er! Men de kan vara väldigt envisa de där rackarna. Nu har jag ingen färsk erfarenhet av kor men minnen från barndomen...

Kram
annika

Norrfrids Eija sa...

Då är ju får liiiiite lättare att flytta, springer en så springer alla, och åt samma håll! Tur det gick bra utan större haverier!

Anna tassar in.. sa...

Hi hi..jo men det är ju helt galet charmigt med kor..och du dom kan glo..himmel vad dom kan titta och glo..jag skulle gärna velat se den här föreställningen.. live..

Anonym sa...

Men hallå, ursäkta en obonde, är det inte bara att putta på kalven så han skuttar in i rätt hage??? Vaffö gö ni på dette vise? Får man inte röra kalvarna liksom kidden till rådjur?

Kram i sommargrönskan!
Eva-Mari

britten sa...

ha ha ha va roligt vet du vad jag tänker på när jag läser ditt inlägg..jo jag krockade en gång med en ko med min moped...

Möllebacken sa...

Oj! Vilket dilemma. fast det där känner jag ju igen när vi ska flytta fåren och de är lite kvickare att följa efter.
Kram Pella