27 maj 2009

Onsdag - blåsdag

I natt har det blåst mycket. Vi är nu vana att sova med fönstret på glänt men mitt i natten fick jag gå upp och stänga eftersom vinden tog i så att det var riktigt kusligt. Jag hatar när det blåser! Nu hörde jag att man lovar jättevarmt till helgen.
Det är inte så kul eftersom jag jobbar hela helgen. Idag har jag en lång lista över saker som ska fixas, Filip tar ju snart studenten, vi får gäster från andra sidan Atlanten, skolavslutning, semesterresan ska planeras, bilen ska på service (dock inte idag), kylskåpet ska fyllas, tvätten tvättas, huset städas, en sak som jag köpt för längesedan ska letas fram (tyvärr har jag ingen aningen om var den finns) likaså har dynorna till våra stolar förkommit, en liten pump som jag har på vår uteplats i form av en grodfontän är helt borta den också, ja listan är hur lång som helst, förmodligen har jag glömt hälften redan. Nu ser jag att det regnar på min fönsterruta också!

Låter det gnälligt, det är meningen!

På nätet läste jag just att det är ett oväder på väg in med hagel, regn, kraftiga vindar och åska. Men det är inte säkert att det träffar vår lilla gård.

Jag har fyllt min favoritkopp med kaffe och mjölk och under buddhas vakande stenansikte gör jag mig redo för, som Melker på Saltkråkan sa, denna dagen - ett liv.

Inga kommentarer: