10 maj 2009

Dagen igår





Lördagen började inte så bra men slutade desto bättre. Redan när jag vaknade kände jag att idag kommer jag att få migrän. Eftersom det hade varit en vecka med mycket jobb, stress, sena kvällar och dåligt med ordentliga mattider var det inget annat att vänta sig. Som vanligt slutade det med att jag fick lägga mig mitt på förmiddagen och familjen fick ta resten av städning och andra förberedelser inför dotterns konfirmation. Gräset fick sig en klippning, singel räfsades. Ja allt blev hur fint som helst. Innan vi gick in i kyrkan tog jag denna bild på tre av mina musketörer, AEF (inga EMD här inte). I kyrkan bar Ebba in korset och konfirmationen blev precis så vacker som den bara kan bli i en landsortskyrka en lördag i maj.
Känslosam som man är kom det allt en och annan tår i ögonvrån.
Nu är det söndag och jag tänker åka och jobba och lämna all disk till familjen. Vi hade en helt fantastisk dag igår trots att dagen började som den gjorde. 'Efter moln kommer sol', ja visst är det så!

Inga kommentarer: