13 maj 2009

Ja, ja, hurra, hurra!!

Åh va kul att Sverige kom vidare i melodifestivalen. Loggade in på ticnet direkt efter och bokade biljetter till Malenas konsert på Sofiero i sommar. Den vill man inte missa. Eftersom jag ska försöka vara någorlunda ledig idag (fast jag vet att det inte kommer att gå) hoppas jag att det blir fint väder så jag kan njuta av min trädgård som nu verkligen visar sig från sin bästa sida. Vid trappan står denna korg som inköpts nyligen med vita aklejor, är det inte vackert?
Detta underbara pelaräpple står som avslut i buxbomrabatten och det blommar som aldrig förr.
Mitt nyligen införskaffade vackra Quercus palustris, Kärrek, som bara är helt underbart. Skulle ju gärna haft ett stort träd men får nöja mig med denna variant.
Ibland ser man inte skogen för alla träd - gammalt svenskt ordspråk. Om man överför det till trädgården kan man säga att det finns så mycket i en trädgård att man måste ta varje del och studera noga för att verkligen se och uppskatta det vackra fullt ut. Have a nice day ;)

Inga kommentarer: