13 april 2009

Trädgårdsarbete hela dagen




Idag har nästan hela dagen varit trädgårdsarbete. Jag läste någonstans att när man frågade Heidi Palmqvist om hennes favoritrabatt så svarade hon att det var en vy från hennes köksfönster där man såg ett träd och buxbom klippta som hönor, ungefär så tror jag att hon svarade. För er som inte vet vem Heidi är så är hon för oss som jobbar med trädgård en riktig kändis. Hon drev tidigare en växtbutik som ligger i Löddeköpinge. Hon var föregångare i mycket. Nu har jag iallafall gjort min egen rabatt med träd, Malus sargentii bukettapel, buxbom som ska bli hönor (kanske) eller också blir det bara klippt form på buskarna. Låter det spännande? När jag står vid diskbänken är det just detta jag ser genom fönstret. Gissa om jag är nöjd.
Vad har mer hänt i trädgården, en rosbåge har kommit upp, rabatterna har rensats och kogödsel har lagts ut. Vinbären som stod i gräs har nu svart jord runt fötterna. Ja det har hunnits massor faktiskt (tack vare hjälp av Anton och lite av Ebba).
Sen måste jag ju också ta kort på min julros som blommar så vackert.

Inga kommentarer: