29 april 2009

Dagens skratt!

Ibland kan ett skratt rädda situationen. Jag står vid diskbänken just innan vi ska sätta oss till bords för att äta och berättar om allt jag har handlat idag. Räknar upp saker som varit billiga som t e x läsk på burk som var jättebilliga. Jag är uppe i varv och berättar hur extremt bra affär det var, så billigt.

Vid bordet sitter mannen och sönerna och lyssnar. Försöker se intresserade ut och jag bara maler på om hur billigt allt var.

Plötsligt säger Filip: Ja mamma du borde få medalj. Stort skratt av alla, jag viker mig nästan över diskbänken. För visst har han rätt! Jag vill höra ett 'bravo' eller nåt, försöker att dra det ur min kära familj. Hela situationen är så komisk. Alla blir på lite bättre humör efter skrattet, temperaturen vid bordet har stigit flera grader.
Hurra för de skratt som en vanlig onsdagskväll kan få oss att gå runt och småle för oss själva, (Jag fick ingen medalj utan något mycket bättre)


Denna fantastiska bild har jag lånat av vår praktikant som var med om att göra utsmyckningar till den skola hon går på förra veckan. Oj så vackert!

Inga kommentarer: