05 april 2009

Teknikens under!


I går skulle jag göra ett inlägg och lägga in en bild men det var helt omöjligt. Jag försökte på morgonen, på eftermiddagen och på kvällen men utan resultat. Idag försöker jag igen.
Vanligtvis brukar jag säga till mina barn att det är något som de har gjort med datorn. 'Du gjorde nåt' är en fras som vi skämtsamt brukar använda om det är dataproblem. Nu lyckades jag äntligen lägga in bilden som föreställer 4 saker som jag är särskilt förtjust i just nu.
Bild nr 1 min nya klocka, en klocka som man har hängande om halsen. Helt , Helt underbar. Från första gången jag såg den har jag inte kunnat glömma den, och nu är den min.Bilden är dålig men det är faktiskt kamerans fel.
Bild nr 2 är en rostig ängel, Tankfull, som jag också har köpt nyligen. Vi var i Fjärås för att hämta hem beställda varor till butiken och fick syn på dessa änglar. Tyvärr fanns det bara 5 och de är alla sålda nu.
Bild nr 3 är körsbärsknoppar. Körsbärets bruna bark och knoppar som sitter många tillsammans, sååå vackert.
Bild nr 4 visar min rumsgran som står i en gammal koppargryta. Grytan har varit i släkten länge så därför är den speciell. Granen är faktiskt 2 år gammal och jag gillar både den gröna färgen och växtsättet. Granen är en gammal växt som man hade i de fina gemaken.

Inga kommentarer: