09 april 2009

Gamla kära Ikea


Titta vad som köpts till gården! Gungstolen Äpplarbo! Ikea har funnits i mitt liv sedan jag var liten. Då var det varuhuset i Älmhult som kunde få ett besök av vår familj någon gång ibland. I mitt liv har det också funnits besök på Ikea i Helsingborg och Malmö. Låter jag nördig? Det är bara så, jag gillar att handla på Ikea. Trots att man ibland dyrt och heligt svär att aldrig mer ......., eftersom det fattades ca 5 skruvar när hyllan skulle monteras eller något annat problem uppstod. Jag erkänner, jag är trogen som kund. Nåväl när jag fick syn på denna gungstol för utebruk var jag så att säga redan fast. Eftersom mitt närmsta varuhus, Helsingborg, inte längre för utemöbler har jag bara gått och lurat på hur stolen skulle kunna bli min. Den säljs inte hellre på nätet så vad gör man? Jo, när Emil nu skulle ner ett ärende till Lund fick han sååå gärna låna min bil i utbyte mot....., inte svårt att gissa eller hur! Och visst är den fin, min nya gungstol, som är perfekt för en 50-år gammal mamma!

Inga kommentarer: