06 mars 2009

Hem och bort och hem igen.


Igår tillbringade jag och Ebba dagen i Lund. Vi fikade på mormors skafferi, vi åt lunch på ett jättemysigt ställe. Vi hade en härlig dag tillsammans helt enkelt. Sedan blev det lite shopping på Nova innan vi åkte hem. Varför vi egentligen åkte ner till Lund var för att lyssna på Antons redovisning av sitt x-jobb. Det gjorde vi självklart också och det var jätteintressant även för såna blåbär som oss. Vi kunde vända kosan mot Halland igen trötta men nöjda med dagen.

Idag blåser vinden från öster och det är kalla vindar vi pratar om. Därför vill jag visa denna gamla bild för att inte glömma att det kommer tider när man kan sitta ute och äta en bit utan att frysa. Bilden tog jag under mitt enda besök i Holland för flera år sedan. Åh, jag skulle vilja åka dit igen!

Inga kommentarer: