30 augusti 2009

Trädgårdsfesten på Sofiero

I trevligt sällskap besökte jag i fredags trädgårdsfesten. Vädret var nådigt mesta tiden så vi hann spendera en del pengar;) Nu förstår ni var min måne inhandlades.


Som alltid när man kommer iväg på ett stort trädgårdsevenemang tar man för lite bilder. Denna rabatt med sommarblommor lyckades jag dock få med. Verbena rigida heter den lilla skönheten i två nyanser. På svenska violverbena. Verkligen nåt för nästa år.


Gången med vanlig krasse skrev någon annan var i bästa Monet stil och jag kan bara hålla med, sååå vackert.


På Sofiero är det alltid utställningar och denna handlade om planteringar i kruka eller nåt sånt. Snötörel eller euphorbia eller diamond frost, kärt barn har många namn. Skirare och vackrare kan det inte bli.


Sten med vatten, finns det mer att säga.


Avslutar med denna affärside, maken vägrar tro att någon köper en hässjestör målad med linolja men jag vet bättre. Målad 125:- (eller om det var 100:-) tror jag det står. Dax att leta fram era gamla hässjestörar kanske?

Inga kommentarer: