10 augusti 2009

10 augusti

Idag är det Lars som har namnsdag. Grattis!!
Min bror heter Lars, min man heter Lars-Olof Christer, min äldste son heter Lars Oscar Martin, ja ni ser det finns många Lars att fira bara i min närhet.
Lars anses ofta vara en kortform för latinets Laurentius 'den lagerkrönte'. Detta står att läsa i Wikipedia.


Det finns en blomma i min trädgård som är otroligt skir och spröd och dessutom 2 meter hög: Thalictrum delaway. En såda skir blomma bryts lätt av när hund eller katt far fram i rabatten. Kortet ger den inte rättvisa, den är faktiskt helt underbar!

Bredvid ligger en av våra brandvarnare som i flera veckor meddelat med att pipa till lite då och då att batteriet behöver bytas ut. Nu ligger den på bänken i köket så att vi inte ska glömma att köpa nytt batteri. Tror ni att det hjälper? Minnet är ju bra men väldigt kort ;)

Inga kommentarer: