27 augusti 2009

Bloggande med avbrott...

Just när jag satt mig för att göra dagens blogginlägg ringer Ebba att hon missat bussen. Det var inget annat än att sätta sig i bilen och köra.
I början av terminen kan det vara lite si och så med tidtabellen men idag var det inte hennes fel eftersom den var minst 5 minuter för tidig.


Det jag vill visa är denna inbjudan till att köpa lotter som fanns i en av de magasin jag köpte i söndags. Otroligt att de legat kvar i tidningen i så många år och ser ut som de just kommit från tryckeriet (nästan)!


Peperomia är en jättebra och enkel krukväxt. Denna lilla minivariant pryder just nu vårt köksbord.

Som ni vet är jag förtjust i lite olika saker bl a gamla burkar, gärna i det lilla formatet. Är inte detta en söt samling? (Undrar om jag kan ha visat det tidigare?);)
Minnet ni vet!

Inga kommentarer: