01 juni 2009

Plötsligt händer det......




Denna underbara bukett fick jag igår av mina snälla barn. Tack, jag älskar er! Har ställt den i en tekanna som kommer från min mors släkt. Kannan har namnet Willow och är bara så vacker!Kannan har ett lock också och det är mycket gediget och känns gammalt och så, så fint. Ibland kan lock till olika saker vara det som ger något det lilla extra, har ni tänkt på det!



Ni som läser bloggen vet att jag väntade på att min iris skulle slå ut, och nu har den gjort det. Men döm om min förvåning, den är gul och inte svart som jag trodde att den skulle vara. Det gör inget för den är helt, helt underbar. Har aldrig varit speciellt intresserad av irisar, men det kan nog ändra sig efter detta.
Det har också smugit in en annan lökväxt i rabatten. Vet inte vad det är, kan vara en honungslök,fast det har jag aldrig planterat tror jag. Sagt med viss reservation för minnet är inte alltid vad det borde. Idag t ex kunde jag varken hitta solglasögon eller plånbok när jag skulle iväg. Kom ihåg att jag lagt plånboken i någonting typ korg eller låda. Jag letade och letade men icke! Nu i kväll vände jag upp och ner på tvättkorgen och gissa vad som trillade ut.
För övrigt har jag känt mig helt kass idag, varm utanpå och kall inuti är en korrekt beskrivning. Efter att ha svimmat på soffan när jag kom hem känns det mycket bättre nu som tur är.
Det är inte allt som räknas som går att räkna, och inte allt som går att räkna som räknas /A Einstein

Inga kommentarer: