05 juni 2009

Jakten är över


Som ni som läser bloggen vet har vi haft en mullvad som har kört runt under vår gräsmatta under lång tid. Jag köpte ett medel som man kunde blanda med vatten och sedan doppa oasiskuber i och sedan stoppa i gångarna. Det funkade ett tag men nu är det samma visa igen, stora högar på gräsmattan och i rabatterna. I går kväll bestämde jag mig för att sätta ut ett antal fällor. Vad händer, jo mullvaden finns inte mer. Idag på morgonen när jag kollade fällorna satt han i en av dem. Den största mullvad jag sett faktiskt. Nu får vi hålla tummarna för att det inte finns fler, just nu i alla fall. Det brukar inte vara så länge tyvärr, nya är säkert på väg in i gräsmattan.

Idag är det Våxtorps marknad. Lika mycket nationaldag för våxtorpsborna som nationaldagen 6 juni för svenska folket Jag åker inom en sväng på väg till jobbet, bilder kommer!
Varje dag i ditt liv är ett blad i din historia Arabiskt ordspråk

Inga kommentarer: