06 juni 2012

Vaniljblomman Heliotrop...


Det finns ju chokladblomma som jag vet att många tycker om men min favorit bland godisblommor är Heliotropen eller vanlijblomman som man faktiskt också kan kalla den. Doftar så ljuvligt när man passerar den. När ska vi kunna sitta ute igen?? Det verkar stå skrivet i stjärnorna, ingen värme i sikte är den tråkiga verkligheten.

Skönt med en extra ledig dag 'mitt i veckan' även om det innebär att vi fortsätter jobba med allt annat här på gården....så ledig är kanske inte riktigt rätta ordet.

 ♥♥♥

2 kommentarer:

skifferhuset sa...

Det vore något för mig med en vaniljblomma! Här har vi ganska fint väder men inte tal om att sitta ute inte! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Den var ny för mig! Får nog skaffa en sån att gå och nosa på!
Kram på dig! Eva