20 maj 2009

Ont i ryggen, och på min namnsdag!

På vår ena trappa står dessa betongsaker och fylls med vatten varje gång det regnar, vilket det gjort i natt och ska göra idag. Skönt med regn!
Min rostiga ängel (tankfull) har hittat hem. Bor nu i skydd av avenboken bland murgrönan i rostiga krukan.
Idag ska jag bjuda på nypotatis, årets första kok av denna läckerbit!
Dessutom ska jag försöka vila mig för jag gjorde nämligen något mycket dumt igår. Jag bar en planterad kruka som var Jättetung och dessutom var den stor och svår att bära.
Detta gjorde jag inte på jobbet utan på morgonen innan jag ens kommit dit. Typiskt! Eftersom det är min lediga dag har jag tusen saker att göra men det är nog bara att gilla läget och ta det lugnt. Vill inte att det ska bli värre!
Får försöka njuta av min namnsdag trots ont i ryggen med att läsa en bok har faktiskt två på lager, en om gräs och bambu som är ny och en om Barack Obama som också är ny och oläst, vilken tur va ;)

Inga kommentarer: