23 januari 2009


I dagens tidning fångade en artikel med rubriken Ovanligt varm vår mitt intresse. Danska och norska meteorologer förutspår en ovanligt varm vår i Skandinavien. Genomsnittstemperaturen blir en till två grader högre än normalt enligt deras säsongsprognoser. Tillförlitligheten ligger lite över 50-procentsgränsen kommenterar SMHI:s forskningsavdelning. Ja, ja det får vara hur det vill med den saken för visst känns det som om vi går mot varmare tider. I vårt hus hänger denna gamla skolplanch inköpt av mig när man på skolan i Våxtorp sålde ut gamla prylar. Den är signerad av Nils Asplund, Stockholm 1935. Tror att jag också har en sommar eller kanske vår någonstans i mina hyllor. Den är faktiskt helt underbar och visar på en tid som inte längre finns. Jag är nog mer förtjust i den idag än när jag köpte den och sedan kostade den nästan ingenting heller. Ha en bra vinterfredag!

Inga kommentarer: